message to readers

About Me

My photo
Seorang yang peramah dan humble. Sound direct person dan jujur. Now2018, dah jadi wife seseorang dan ibu anak 3. Hometailor sambil jaga anak² Stay di shah alam Kg di perlis .Mertua d Johor Friendly dan suka berkawan

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

5.20.2009

...Penatnyer nak Pindh bilik...

Salam...

Semua kena pindah bilik kan semester depan..masing2 dah ade bilik...

ade je yang dapat bilik yg asal, lagi senang..xpayah susah2 nak angkut barang2 dorang pindah ke bilik lain...jelesnyewwwww...

aku? aku dapat bilik kat blok c12..agak jauh la dengan blok aku (c7)...hmm..macam mana ek nak angkut brg2?

tadi rumateku cakap, ade budak cina yang nak msauk bilik aku dah..maybe dorang dah check out..n nak angkut brg..tp..aku xnak pindah lagi..biar..biar je dorang masuk..duduk je la..ape salahnyer..tapi kan, yg aku risau sekarang ni barang2 berharga aku..laptop kesayangan aku..h/p ku..yg lain xlah penting sgt pon..(wlpn masing2 ade kegunaan masing2...aku syg beb brg2 aku..sampai plastik kosong pon aku simpan, kotak kasut pon kau simpan tau..)


tadi masa rehat, dlm pukul 12-2 pm, aku dok nyimpan2 kain baju aku, masukkan dalam beg balik kampung..adui..malas giler ah nak mengemas...walapun barang dah xbanyak, tapi dok bayang nak bawa barang2 tu membuatkan aku xleh tido masa rehat tadi..tensen betul la...

lepas je aku lipat baju tadi, aku call la mak aku, tanya die pasal menu utk majlis pertunangan aku nanti..
abg hadi mintak buat nasi minyak, ntah la nape die nak makan nasi minyak lak..haha..kelakar la..

mak aku ckp nak masak nasi putih je, dgn sambal udang n also dgn PASEMBOR (makanan fev my mom)...ntah la orang johor makan x pasembor tu..kalo kat johor pasembor tu dipanggil mee rojak...bezanyer kat nama n also kat ramuan die..kuah die sm je...kuah kacang...(ish..terliur la plak..hehe)

ini lah MEE ROJAK..popular kat JOHOR



ni pulak PASEMBOR yang popular di UTARA


mak aku tanya balik, family abg hadi ade pantang pape x..al maklumlah kan...org tua2 ni kebanyakan nyer banyak penyakit tua..macam ayah aku tu..darah tinggi, kencing manis, asthma, jantung...bak kata orang, complete set la utk org tua yg dh lanjut usianyer...(suke hati je pngil ayah aku org tua...silap2..orang berumur...ha..lebih polite sikit kan?hehe...)


last2, mak aku n aku xdecide apa2 menu yg nak dihidangkan utk tetamu yg xseberapa tu...xpelah..nanti bincang balik bila aku dah pulang ke kampung halamanku...


ha...cakap pasal kampung halaman, aku akan balik menaiki flight fireflyz...hehe..free lagy tu..jangan jeles ye kawan2..suatu hari nanti korang akan naik juga flight..ayah aku keje as manager station utk company Fireflyz kat lgkwi..selalunyer, MAS akan bagi tiket free utk staff2 die..ade yg dapat tiket utk pegi oversea...aku pon boleh pegi sebenarnyer..cuma malas nak buat passport..nanti2 lah..nak honeymoon ke..keh3...ayah aku dapat 6 kopun tiket free pergi balik..tapi nama utk pemegang tiket boleh letak 10 org je...habis list nama tu ayh aku letak nama kami..family aku je dah 9 org semuanye...hehe..aku lah pengguna kopun tu yg pertama.. aku balik perjalanan dari kuantan ke subang and subang ke alor setar...balik pon sama jugak..naik flight..senang...hehe..kejap je dah sampai..xmacam bas..kalau bas 12 jam dari kuantan ke perlis...kalo naik flight, 2 jam je dah sampai..cuma kena transit la...risau jgak ni kot2 flight tu delay or cancel..huhu...xkan aku nak tido kat epot tu kot...huhu...nsib la aku ade sedara kat sungai buloh...lega la jugak....hehe..


sebenarnyer aku dah lari tajuk post ni..kah3..


oke2..aku tamatkan kat sini ek...papai..

No comments:

Post a Comment