message to readers

About Me

My photo
aku?? aku ni biasa je..simple n happy go lucky..kdg2 tu emo ckit kalo de hal yg boleh btkan aku serbut..kih3..jgn mrh ek pd sape2 yg aku penh tinggikan suara aku..soey k..jgn bw smp mati tau.. bermaaf-maafan lah sesama kita ek..hehe..

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

5.16.2009

masalah pertama..

salam..

smlm aku janji nk citer prob aku yg sbbkan aku xleh tido kan..
meh aku citer...

sbnrnyer..ni prob adik2 aku..
yg mnyebabkan ayh aku n aku pening pala nk selesaikan...

bygkan la..ayh aku mmg xde dt..

pastu adik pempuan aku 2 org tu nk beli mto..sorg satu.bru dpt pt..sorg dip, sorg agy amik sijil...so msg2 dpt pt n dana perlis..

pastu..yg behnyer...2 2 org tu ade lesen P moto dh...so, tergedik2 la nk beli mto...

ingt mto tu sekupang dua ke...men beribu gak tu..
setakat byr deposit 50 rgt tu lepas la..

ni xpkir cm ne nk byr bulan2...kalo xleh byr, mula la nk nyushkan ayh aku yg mmg byk hutang...
(insyaAllah aku akn tlg ayh lngsaikan hutang piutang die...memandangkan umurnya dh meningkat n dh smp thp pencen pon even die xkeje kerajaan..)

smbung citer...

then, ayh aku kol la aku...mlm td..ckp adik2 aku tu tergedik2 nk beli moto yg beribu tu...

dl kak aku ade beli mto..tup2 guna 3 4 bulan, mto kena curik..dua2 adik aku tu la mnybbkn mto tu hilang...hmm...mslh tol la...aduih...

aku kol la adik aku 2 org ni...mula aku kol sorg ni...

aku: apa alsn hg nk beli mto tu?

adik1:sng nk blik umh (pdhl dok komuniti arau ja..dkt ja ngn umh aku...nek mto 10 mnt ja..)

aku: hg ada dt ka nk byr bulan?

adik1: nnt la pkiaq...

aku: hbs tu, kalo xleh byq buln cm na?

adik1: ayh la byq

aku: amboi...suka ht ja...ingt ayh kita tu cop duit ka...dia pon byk hutang nk byq tau dak...

adik1: hmm..k...

then, aku mrh dia sbb dia xde respon sgt..hu ha hu ha...tu ja jwbnyer..

aku: weh, dh dpt pt ka?

adik2: dpt dh pon..

aku: bila dpt? xhbq pon

adik2: ikut suka la nk hbq ka x..

aku: bapa lgi yg tinggai dt pt tu?

adik2: ada la...

aku: hg bt pa ja ngn dt tu?

adik2: ada la...awt yg hg nk tau?

aku: awat? hg beli hp kan? nk beli mto kan?

adik2: hp tu ada la jgk...(pdhl dh beli pon)...mto pon nk beli gak..(pdhl dt pt tu dl nk bg ayh aku simpankan)

aku: apa alsn hg nk beli mto tu?

adik2: sem dpn kena dok umh swa sbb intake poli july byk...so dpa suh dok luaq..nk p kelas sng n boleh keja part time..

aku: cm na nk byq mto tu bulan2?

adik2: dgn dt gji nnt la n pt

aku: kalo xleh byq cm na?

adik2: ayh la, sapa lagi..(pdhl msg ngn ayh pon sbln skali pon ssh, kecuali nk mntk duit)

aku: hm..tgk last2 ayh jgk yg kena...

(...tup..pts line..sbb credit hbis...huhu..xsmpt nk beleter pnjg lg..hehe)

aku leh trima alsn adik aku yg kedua tu..

tp alsn adik aku yg pertama tu mcm xlogic lak..mcm nyushkan balik ayh aku ja...n dia xde plan...umur dh 21 thun...tu pon xleh pkir ms pnjg lgi..tensen tul aku..bila nk berubh nth la...hmmmm

-->itu lah prob aku mlm td..pening pkir mslh fmly aku yg haru biru ni..pas satu2 mslh yg lnda fmly aku...<--

nnt aku cita lagi psl prob yg lnda kak ke2 aku....(kes kena tipu ngn laki bodoh yg bajet kaya..tp pencuri keta n makan duit pempuan dgn gunakan ilmu batin )

tguuuuuu.....peace!! hehe

No comments:

Post a Comment