message to readers

About Me

My photo
aku?? aku ni biasa je..simple n happy go lucky..kdg2 tu emo ckit kalo de hal yg boleh btkan aku serbut..kih3..jgn mrh ek pd sape2 yg aku penh tinggikan suara aku..soey k..jgn bw smp mati tau.. bermaaf-maafan lah sesama kita ek..hehe..

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

9.21.2009

...Syawal pertama...


Di awal pagi hari raya, kami bangun mandi siap2 pergi surau kampung untuk bersembahyang sunat aidilfitri. Mak, ikin, ameer, makcik ani tidor rumah maksu Rosnah di pekan Kulim.Kami berpecah semalam sebab rumah maksu xmuat untuk sumbat kami di rumahnya. hehe.

so, aku, ayah, tikah, yana, fifah balik rumah makcik ani untuk tidur.

Kami pergi ke surau dalam pukul 8.30am. Suraunya dekat saja dari rumah makcik ani. Dalam 3 minit perjalanan je. Kami takbir, sembahyang sunat dan mendengar khutbah. Pukul 10am lebih2 sikit selesai solat sunat aidilfitri tahun ini. Dengan berpakaian telekung jugak, ayah suruh kami pergi beraya dengan nenek ayah. Rumah nenek sebelah surau saja. Kami mintak izin nak balik rumah, tukar telekung jadi tudung, tapi ayah xbagi. Aduh..Dengan bertelekung tu jugak pergi beraya dengan nenek and saudara di Kulim.

Pukul 11am balik la rumah, selesai sudah di rumah nenek dengan makan kuih raya dan rendang. Balik rumah siap2 nak pergi kubur arwah nenek tiri dan tokwan di kampung sebenar ayah, Merbok, Kulim. Kereta buat hal, xboleh start pulak. Sambil tunggu ayah dan jiran baiki, kami melaram la tangkap gambar.haha...

 


Dalam pukul 12.30pm sampai lah kami di kubur. Sedekah kan Al-Fatihah untuk arwah berdua dan berlalu pergi ziarah rumah saudara ayah yang berdekatan.

Rumah pertama, rumah Cik Razali.



 

 

Rumah kedua, rumah Toklang.
Rumah ketiga, rumah sedara lama ayah *ada abang hensem.hehe
Rumah keempat, rumah sedara ayah jugak * xingat nama..haha

Then kami balik rumah balik, letih dan rehat.

Malam raya pertama kami duduk rumah saja. *letih berjalan di siang hari..hehe

Duit raya : RM 11.00 *dari sedara2..

No comments:

Post a Comment