message to readers

About Me

My photo
Seorang yang peramah dan humble. Sound direct person dan jujur. Now2018, dah jadi wife seseorang dan ibu anak 3. Hometailor sambil jaga anak² Stay di shah alam Kg di perlis .Mertua d Johor Friendly dan suka berkawan

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

9.16.2009

...Balik Rumah - 2 weeks holiday...

Jumaat....11/09/09
today, aku balik rumah..bersama k own, ita and my fiance...
naik KTMB ekspress langkawi pukul 8pm di KL sentral...
pukul 9 am, berjalan ke bus stop tunggu bus ke KL..wah..ramai..macam la aku je yang nak balik kan..haha..
oke..pukul 9.30 am bas dah datang...naik dengan selamatnya..but....
driver tu dok membebel ape ntah..ganggu betul la...kejap2 report cakap cam ni :
"kedai gambar ada di kilometer ### (number). disebelah kanan jalan ....bla.bla.bla.."
"jalan clear..jpj xde wat sekatan"
.....
.....
.....
bla bla bla..
bising betul la.haish..tensen aku...nak bawa tu bawa je la..yang ganggu orang len tu kenapa.....aduih..
sampai la KL pukul 1.30 pm,..
g letak beg, and pergi la stesen monorail..naik dari plaza rakyat ke bandaraya...untuk ke Jalan TAR..
tu first time aku sampai ke tempat macm tu..asalnyer k own nak bawa kami ke jalan Masjid India..tapi dia pon xpenah pergi sendri..haha..so dah sampai tu g je la kat Jalan TAR tu..bapak banyak baju, tudung..rambang mata..aku habis dalam RM 30..
shawl = 2 helai RM10
anak tudung = RM 7
keronsang 5 biji = RM10
nasib baik la aku xada duit banyak.kalau x, dah lama dah berbelanja sakan..haha..
kami semua berjumpa pulak pukul 3.30 pm di dalam SOGO..sogo pulak ada sale.mmg la ramai orang..kebetulan pulak bonus raya dari kerajaan baru ja keluar..mau nyer orang xramai...penat giler dibuatnyer..



pukul 4 lebih kami dah sampai KL sentral..dengan hujan rahmat yang lebatnyer..dengan ramai orang..ponin pala dibuatnyer..
sampai ja KL sentral, pergi kaunter KTMB..then ternampak la 2 orang dak2 UMP di sana..haha..aku ja yang kenal...orang lain xkenal pon...
pastu pergi KFC cop tempat nak berbuka nanti..
k own n ita pergi mandi...panas dorang cakap..aku?? xnak mandi..haha...bia la...wek !!!
pukul 7pm, lina datang berbuka dengan kami..dah masuk waktu berbuka tu, tunang aku baru sampai.sian die, baru balik dari kerja trus datang..
pukul 7.45pm dah pergi ke ruang menunggu..keretapi sedang tunggu kami...haha..kalut2 kami naik..cari gerabak..S2..
dengan perlahan2 keretapi brjalan....sampai di Arau pukul 10am.lewat 2 jam lebih..sebab ada gangguan di tengah jalan..
aku and abg hadi terus ambil teksi balik rumah aku...
selamat sampai di rumah dengan di sambut oleh mak aku...
Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment