message to readers

About Me

My photo
Seorang yang peramah dan humble. Sound direct person dan jujur. Now2018, dah jadi wife seseorang dan ibu anak 3. Hometailor sambil jaga anak² Stay di shah alam Kg di perlis .Mertua d Johor Friendly dan suka berkawan

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

8.10.2009

...Week 5 UMP...starting of August...


minggu pertama dalam bulan ogos ni, UMP mengumumkan cuti khas selama seminggu...hooray..but.......cuti raya ditolak seminggu..aduh..tapi xpa..aku kan xde kelas, so boleh la aku ambil cuti panjang ckit.hehe....

tanggal 4 august 09, aku pulang ke kampung, macam biasa, aku naik flight guna voucher free ayah aku..hehe..pulang 09 august 09...aku sampai di rumah pukul 10 malam di alor setar. kak ke2 aku pergi ambil di epot.

sampai je bumi kedah, aku rindukan char ko teaw bandar darulaman...hehe..aku ajak la kak aku pergi makan...tapi....kat gerai yang aku pilih tu xberapa nak sedap macam dulu..maybe salah pilih kedai...xpa2..lain kali pergi kedai lain pulak ye....

aku dok rumah, buat ape je ek..? hmm...5 ogos aku balik la perlis...melalui shahab perdana di AS...kak aku otw g keje, terus hantar aku g terminal bas...pukul 9.30am bas pon jalan, dan sampai di kangar pukul 10 am..then aku msg la adik aku yang prktikal di kangar, nak makan sesama...pastu dia cakap pukul 11 baru boleh keluar rehat..oke, aku tunggu la dia sampai kul 11 am..huhu..
apa aku buat??


1. pergi beli wayar LAN kat kedai acer, 3 m RM7..mahal nyer la hai..huhu...
2. pergi pejabat pos hantar resume aku and ana ke LADA untuk mintak LI..
3. duduk la sorang2 di tempat duduk depan the store menunggu kehadiran adikku itu..perut pon tgh lapor..aduh...
4. dorang sampai je, trus pergi makan..nyum2..hehe..aku makan nasi putih, daging msk kicap n ulam ckit baru RM2.00..murah kan? hehe..
5. pukul 12.30 aku naik bas balik rumah aku kat arau...

kat rumah, aku dah blur..xtau nak buat ape dah..dah semua xde..sunyi je rumah..huhu..ape lagi..tido la aku..haha..

petang lak "kait" buah rambutan yang last2..dah habis musim dah pon ...hehe..leh lagi la makan..

aktiviti aku di rumah :

pagi :- sapu sampah, basuh pinggan, mandi
tghri :- masak
ptg :- borak dengan mak or tgk tv
malam : - borak dengan adik2, tgk movie dalam laptop and tido awl (pukul 10pm)

jumaat, adik aku yang sekolah di langkawi tu balik, and kak aku yang keja kat AS pon balik..dan adik aku yang belajar di poli kulim pon balik...cuti..so, meriah la umah aku..hehe..
malam tu saja, mmg bingit telinga aku dengar masing2 nak cerita..aduh..mak aku gelakkan je...

8 ogos 2009 (sabtu)

asalnya, aku ada plan nak jumpa kawan hari sabtu, tapi kawan aku xjadi nak jumpa, ada hal katanya, so apa lagi..aku bagi plan lain la..hehe...picnic at GUA KELAM, perlis...

before bertolak, mestila kena masak,,hehe..nama pon picnic kan...

menu picnic :

1. ayam pencen masak kicap
2. gulai udang rebung
3. ayam goreng tepung
4. kentang goreng
5. acar timun nenas

sape je yang join?

1.mak - latipah
2.kak 2 - ikin
3. aku - aine
4. adik 1 - tikah
5. adik 2 - yana
6. adik 3 - pipah
7. adik 4 - ameer
8. pakwe tikah - syah
9. kawan pakwe tikah - xtau nama..hehe

bawah ni ada ckit gambar yang aku tangkap kat dalam gua kelam...kami masuk free sbb ketua yang jaga kat gua kelam tu sepupu mak...hehe...jgn jeles ya...

bayaran masuk :

dewasa : rm1.00
kanak2 : rm0.50

kalau sape2 yang teringin naik keretapi masuk gua :

rm5.00 sekepala

di luar and dalam gua ni ada air terjun..dia macam sungai..tapi air bukit..beh tau..hehe..aku xleh letak gambar mandi...bahaya..haha..



bergambar bersama ikin, tikah, pipah, syah, n kwn syah

aku keluar, adik aku yana masuk..hehe


ni dengan adik aku, ameer...ameer n mak dalam gua...

balik dari picnic dalam pukul 4 lbh..huhu..beh giler..hehe

No comments:

Post a Comment