message to readers

About Me

My photo
Seorang yang peramah dan humble. Sound direct person dan jujur. Now2018, dah jadi wife seseorang dan ibu anak 3. Hometailor sambil jaga anak² Stay di shah alam Kg di perlis .Mertua d Johor Friendly dan suka berkawan

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

6.25.2009

...Di Rumah..Part3..

Salam kawan-kawan,


tanggal 23 hb june 2009, akhirnya, alhamdulillah aku telah lulus ujian JPJ for both kereta n motor.

sangat2 happy, setelah 5 tahun mengidamkan lesen sendiri...syukur sangat2..

malam before ujian tu, aku xboleh tidor, disebabkan oleh ujian JPJ tersebut...setiap jam akan terjaga...paling xtahan pukul 4 pagi dimana kedengaran suara asing yang tengah berpuisi di luar rumah..begitu nyaring sekali..seram pon ada..tau kah apa itu? jeng..jeng..jeng...

itu adalah orang yang xcenter sangat...yang dibuli oleh orang yang normal..
pada anggapan aku, orang gila itu dijamah dengan arak buatkan dia lupa dunia..
yang dia tau hanya berpuisi dan memuji A rahman hassan (kalo xsilap la)...
setiap ayat dia ada nama tersebut...kelakar jugak, tapi, yang aku kagum, ayat2 puisi dia sangat jelas dan menarik sekali...
aku rakam, tapi ntahla dengar ke tak...aku pon xdengar balik..dalam pukul 5 pagi macam tu, orang xbetul tu dah berjalan kemana ntah la..aku xkesah, yang penting aku aman nak tidor..pastu, letak je kepala..kroh..kroh..kroh..nyenyak...

hingga lah pukul 6.30 am...bangun mandi n solat..dalam hati hanya tuhan je yang tau betapa lajunya jantung ku yang kecil ini..dari rumah aku baca doa, sampai lah test jpj untuk parking kereta...lepas je untuk test jpj untuk parking keta, maka settle lah lesen aku untuk kereta..but..aku xleh seronok lagi....petang pulak ada test untuk motor..huhu..tapi kan, aku hairan, kenapa time motor aku xgabra pon...relek je...mcm xde test je...
bila nama dipanggil je, trus g, n buat...alhamdulillah, lulus...

mekasih ayah, mekasih abg kerana bantu aku dari segi kewangan..kalau korang nak tau, lesen kereta n motor ni adalah salah satu impian aku yang sangat2 aku idamkan setelah aku boleh bawa kereta..
tapi, ayah aku bagi syarat dimana beliau akan bantu dari segi kewangan mengikut giliran adik beradik aku..
apa lagi, tiba je time aku, aku trus nak daftar...tanpa lengah2 lagi..hehe..
aku ni jenis bukan penyabar...tergedik2 nak buat something..hehe..tanpa pikir orang lain..itulah aku tanpa aku sedari..itulah kelemahan aku..
sian ayah..xpe, untuk seumur hidup..jasamu dikenang selamanya...

notes: batuk aku dah 2 bulan xlega2...huhu..xseronoknyer hidup macam ni...

No comments:

Post a Comment