message to readers

About Me

My photo
Seorang yang peramah dan humble. Sound direct person dan jujur. Now2018, dah jadi wife seseorang dan ibu anak 3. Hometailor sambil jaga anak² Stay di shah alam Kg di perlis .Mertua d Johor Friendly dan suka berkawan

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

6.06.2009

...Majlis Perkahwinan Sepupu ku..1 june 2009..

Salam..

hari ini aku nak cerita pasal majlis perkahwinan kakak sedara aku sebelah mak aku..nama dia Syahirah..

kami dulu sangat lah rapatnya...hinggalah satu kes family tu..kami adik beradik xrapat dah..pasal ape ? itu biar lah rahsia kami satu family..hehe..


oke..mari bercerita..pagi 1 june, kami adik beradik bersiap2 lah nak pergi kenduri...tunggu ayah n kak ikin datang dgn kereta dari jitra..kami kat perlis..pagi2 lagi mak dah siap..almaklumlah, kaum kerabat dia nak buat kenduri..kena la pergi tolong kan...bas ke kangar pukul 9.15 am..aku ingat nak ikut mak aku naik bas je..tapi xsempat coz aku pon bangun lewat.hehe..so mak aku pergi la sorang2...xpe, aku tunggu kak aku n ayah aku sampai...dalam pukul 11 am macam tu, ayah n kak aku sampai...kami yang nunggu kat rumah dah siap semuanya...


then ayah aku xnak pergi pulak..nape ntah..adik laki aku lak pergi main kat rumah kawan dia.so aku, kak aku, adik aku 2 org pergi la...

mula2 pergi ke kangar, coz nak cari mc berbayar..tanpa jumpa doc..untuk ape? untuk kak aku sebab dia xpergi keja semata2 nak hantar ayah aku ke jeti untuk pulang ke langkawi n hantar kami ke kenduri (baik kan die) em...pastu pusing2 satu kangar cari klinik swasta, xjumpa2...huhu..xapelah..berserah je pada nasib besok ( kata kak aku). akhirnya kami putus asa and pergi la kenduri, makan sebab dah lapor..hehe...(nyum..nyum)


sampai2 je rumah kenduri, tengok xde orang sangat sebab time kami sampai tu, ramai yang pergi masjid sebab time tu majlis akad nikah..mestilaramai nak pergi..kami tunggu je la...pergi bergambar atas pelamin, bilik pengantin, hehe..sebok je kan..bia la..nak mangedik time xde orang xpela..kalo ade orang, malu la nak mnggedik..hehe..(ni gmbr gedik aku..hehe)


tunggu punya tunggu, kroot...kroot..perutku berbunyi..lapor...mana nak cari makan ni..nanti orang cakap apa lak...tunggu lagi...sampai la satu masa tu..aku tengok makcik2 pakcik2 dok serbu makanan....aku pon apa lagi, join la sesama..hehe....yummy...makan nasi..dengan kurma daging, kari rebung, sambal ikan masin..sodapnyo...blurrppp..kenyang! Alhamdulillah...


tunggu penggantin sampai lagi..pukul 2 kata nya akan tiba pasangan mempelai tersebut...tepat pukul 2...aku tunggu depan pintu...nak tangkap gambar..hehe...and borak2 sampai selesai majlis..

and aku ade selitkan gambar kenangan sepupu aku tu bersama sepupu yang lain...selamat menview..hehe...sekian, wassalam...



pengiring pengantin ( merangkap anak kepada sepupu aku yang sulung)







No comments:

Post a Comment