message to readers

About Me

My photo
Seorang yang peramah dan humble. Sound direct person dan jujur. Now2018, dah jadi wife seseorang dan ibu anak 3. Hometailor sambil jaga anak² Stay di shah alam Kg di perlis .Mertua d Johor Friendly dan suka berkawan

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

6.02.2009

...30 mei 2009...

Salam..hai kawan2...
how r u? hhehe....
sorry sbb lewat update blog ni...mencari di mana kawasan yang ada internet..haha...nasib baik ayah aku ada internet kat rumah...boleh la merapu2 kat blog ni...hehe..

okelah..di atas permintaan kawan2 ku di UMP...aku citer sikit pasal majlis pertunangan aku...

25 mei 2009

pagi: seawal 6.30 pagi aku dah bangun utk siap2 g airport..takut terlepas flight lak nnt kan...hehe..kena la bangun awal..keje aku? kejutkan izyan n farah n ana....tp kan, ana xbangun2 selepas aku call..huhu..sedih...xpelah..farah n yan je la yang hantar aku. lagipon guna kete kawan yan, kawan die xbagi orang lain guna kete tu selain yan je..ehem2..ade ape2 ke yan..haha..jangan mareh,..hehe..sian dorg,pagi tu ada test dreamweaver pulak..sian..dalam kereta pon masih study tau..rajin betul...cayalah..hehe..(dapat tau yan dapat 100% betul) ehe...tahniah...tahniah jugak kat farah...sebab lulus..walaupun xdapat 100%..xpe..lain kali ade rezeki dapat lah..nanti flash buat leklok ye cayunk...sampai kat airport kul 8 lebih kurang, aku check in, and tgu pintu masuk tempat berlepas buka...and yan also farah balik la UMP...kalau tunggu aku nanti, xamik exam pulak dorang..hehe..thanks a lot korang...dalam pukul 8.45 gitu flight dah sampai...aku pon ambil la gambar..hehe...


10.20 am...aku sampai di subang...wah..first time sampai subang ni..tapi relek je..haha..buat pandai..tengok kerusi dalam airport tu..wahhhhh, selesa giler...besar, tempat letak tangan aje boleh letak laptop tau, boleh jadikan as meja...next flight pukul 7 ptg...sementara tu aku pergi la rumah sedara aku dekat2 situ..pukul 7 pm aku naik flight ke2 ke alor setar...sampai dalam pukul 8.20 pm...hisyam datang ambil aku dengan adik dia...thanks syam...

then selamat lah sampai rumah jitra...sembang ngan kak aku sampai pukul 1 lebih...then tidooo....

besoknyer, aku siap2 nak balik arau..jumpa mak aku n g ambil baju nak bertunang..

petang tu pegi lah tgk baju, aduh, warna putih xade la pulak..yang sesuai dengan badan aku yang agak gempal n sasa ni hanyalah color pink sahaja...kalau ada pon baju yang memang untuk bersanding, xkan la aku nak pakai baju yang macam pengantin tu kan...hehe..nanti orang cakap ober pulak..hehe..

akhirnya, ni lah baju aku pilih...
pink color...hehe..ni lepas makeup...oleh mak cik aisyah, besfren mak aku...xde pulak gambar die..sorry ye cik eshah...

2 hari juga la aku ada kat rumah arau, then pergi balik jitra dengan kak aku...(28hb mei 2009)

29 hb mei :

hari ni lah hari kemuncak untuk persiapan majlis aku...apa menu? mak aku buat nasi putih + ayam berlada + kari nenas n udang + acar timun + ikan goreng + ulam2an + sambal belacan + agar2 + air sunquick...itulah menu juadah untuk majlis besoknyer...

pagi, aku sibuk lah ngemas bilik ni, hias katil, pasang kain langsir, biarlah xsama color pon, haha..asalkn ade..

ptg, aku tulis apa yang hendak dibincangkan dalam majlis nanti...dan bagi pada ayah aku...

p/s: kepada bakal tunangan orang, tulis senarai permintaan kepada pihak lelaki biar jelas dan difahami oleh orang yang hendak kendalikan majlis tu k...kalo kita salah tulis, nanti ada pihak yang salah paham pulak, n bila semua dah berjanji dan dipersetujui, maka susahlah untuk diubah semula...hati2 ye kawan2...

malam..pergi pasar malam beli 4 ekor ayam, n barang2 yang diperlukan....dan pegi tempah kek...kemas rumah..sediakan apa yang patut untuk majlis besoknyer and tido awal...

30 mei 2009:

pagi...pergi market beli barang2 dapur yang xcukup lagi..sampai pukul 9 pg...balik...tolong family siapkan apa yang patut....dalam pukul 11 kawan sekolah rendah aku datang, dini n mas...dh 9 tahun xjumpa dorang tau...huhu...akhirnyer ada jugak kawan aku yang datang..thx dini, thanks mas....n pastu kawan aku sekolah menengah datang, hisyam n zufar..hehe..pastu aku keluar dengan dini n mas pergi ambil kek kat jitra...

tghri...aku mula bersiap2....mak cik eshah makeupkan aku smbil diperhatikan oleh kawan aku ni...dorang tercegat je perhatikan aku di make up kan....(dalam hati terasa malu diperlaku sebegitu..kih3...) mas cakap, dia teruja tgk kelainan aku..haha..kelakar la ko mas...ada pulak gitu...hehe...

1.30 pm: Rombongan sampai, diambil oleh kak aku setelah sesat xtau jalan..hehe..akhirnya..waktu kemuncak sampai..alhamdulillah..cuaca agak baik..mendung...sebab pagi2 dah hujan..dan berhenti dalam pukul 9 pg..then mendung sampai lah ke malam...
aku yang ada dalam bilik ni dah seram sejuk semacam je....dengar dorang berdialog kat luar...huhu..xdengar pon ape yang dibincangkan..mcm2 dah pikir..almaklumla....first time...(aik..xkn byk time pulak kan...haha..)

lepas habis bincang2..kedua2 belah setuju...then tibalah upacara sarung cincin....jeng jeng jeng....
aku ingat mak tunang aku msuk dalam bilik..upanya aku kena keluar...huhu..dup dap dup dap la aku...aku keluar pandang lantai je..malu....haha...gatai !!!...haha....
aku pon hulur lah tangan kanan aku ni.....aku rasa tangan mak tunang aku terketar2..aku pon gabra ni...semua orang pandang aku....aduh....mcm mana nak control ni...aduih....nak senyum pon terketar2 tau x...xdapat digambar kan la time tu..mana nak pandang kamera lagi..dengan orang lagi..dengan action aku lagi...banyak conflict time tu yang bermain di pikiran ku...huhu...susah btul nak handle....(nanti korang dah lalui, barulah korang rasa...gud luck kawan2..hehe)

akhirnya..dah tersarung cincin pertunangan dijari manis kanan ku....aku dah jadi tunangan orang...status ku kini dah bertukar dan aku telah di ikat oleh tunang ku..hehe...

oke..itu saja lah cerita detik2 pertunangan aine & hadi...di atas permintaan sahabat2 ku sekalian...aku selitkan gambar2 yang berkaitan k...sory la sbb xbyk..sebab guna kamera kawan aku..nanti aku update agy k...thx for reading....muah...hehe..
aku dan tunang aku, mohammad hadi bin ismail..

ni lah cincin pertunangan aku...xclear sgt..sory ek...kamera xlawa...huhu..
rombongan dari johor ke perlis...

yang pakai baju batik tu ayah aku..ni wakil sebelah perempuan...

ni sebahagian wakil dari lelaki..and kawan2 aku..

detik kemuncak...sesi sarung cincin..segan giler time ni..



salam dengan bakal mentua..hehe..insyaAllah kalau diizinkan ALLAH..amin....(aminkan sekali tau)...


bergambar dengan bakal besan...yang tengah tu nenek aku..belah ayah..

bergambar dengan family belah lelaki..

dengan mak aku...lepas majlis n rombongan pon dah balik...

ni lah dini...kwn sekolah rendah aku..(single) hehe..

hantaran yang dibawa oleh pihak lelaki...

gambar ni di ambil oleh tunangku..hehe..time nak hantar rombongan balik..dari kanan tu..kak 1, anak 2 org dh...pastu yg ke2...then yang ke 5, sebelah aku yang ke 4....yg pegang moto tu pak imam taman aku..hehe..pakai baju batik tu ayah aku...

sekian saja cerita aku...lain kali aku cita agy k kawan2...hehe..banyak lagi nak cerita ni..hehe..

oke...sekian..salam...

5 comments:

  1. Tahniah kat cik aini...
    Moga berkekalan dunia n akhirat
    Amin

    ReplyDelete
  2. ha? dah tunang?? =O

    tahniah tahniah!! =D

    cam pernah nampak ur fiance kat sime darby lah. he works with vendor or third party eh? =)

    ReplyDelete
  3. ha? dah tunang?? =O

    tahniah tahniah!! =D

    cam pernah nampak ur fiance kat sime darby lah. he works with vendor or third party eh? =)

    ReplyDelete
  4. hehe..thx...aah..dlu die keje kat site..skang dh setle dh....

    ReplyDelete