message to readers

About Me

My photo
Seorang yang peramah dan humble. Sound direct person dan jujur. Now2018, dah jadi wife seseorang dan ibu anak 3. Hometailor sambil jaga anak² Stay di shah alam Kg di perlis .Mertua d Johor Friendly dan suka berkawan

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

2.10.2010

...Latihan Industri 2010...Hicom Diecastings...

salam,

Latihan Industri is normal for all student kan?

nak cakap susah, memang xdapat dinafikan la..

bagi saya yang dah masuk dalam IT Department di HICOM Diecastings Sdn Bhd
dengan diberi elaun sebanyak RM400 dan ada hostel RM 60/month, memang sangat bermakna dalam hidup saya

hari pertama saja memang dh byk yang saya learn from my supervisor, Mr Rosdan and dibantu oleh Mr. Rasdan (cik adan nama manjenyer)

Mr Rosdan selalunya bz, so mr adan la yang ajar kami semua. memang besh la.
tanpa mr adan, kami mcm lost..hehe

hari2 ada je orang komen pasal IT. kejap2 pasal wifi la...kejap2 pasal laptop xleh function la..mengformat laptop ni adalah daily kerja kami sepanjang prktikal.

dah genap sebulan aku and ana di HICOM. elaun xdapat agy lagi ni...hehe..ntahla..maybe aku lambat check kot...ntah2 dah ade dalam acc muamalat aku tu, sape tahu..

time ni aku sedang tunggu ana habis meeting, dah pukul 6.24pm dah. xhbis2 agy meetingnyer. boleh la aku menaip blog aku yg dh sebulan aku xupdate ni..huhu...mesti korang nak tahu kan ape aku wat kat cni kan..hehe

keje aku:
daily - format laptop org, and wat seting kat pc orang

weekly - psf project , sharepoint , spiceworks, log book and dating..hehe

monthly xde la..juz update pape yg patut..

tiap isnin kul 11 am aku de meeting with all IT staff pasal project yang kami wat skang ni..

banyak la yang aku n kwn aku dapt disini..memang kat u kami xdiajar sedetail cm ni tau x..besh sgt bila ade bnda baru...sbb bos xkn marah kalo silap..hehe

ade hari letih, ade hari xletih..kalo hari tu kena turun plant 2, memang penat sbb berjalan sana kemari...

ape2 pon, dah sebulan aku disini, so far quite oke la...
if aku di offer keje sementara disini pon aku amik je, sbb aku dh mula biasa disini..

and yg paling aku suke..bajet 900k yang bos aku cdgkan diluluskan...
first sekali die nak besarkan server room yang ade kat sini..tu yang besh tu...leh la menarik nafas yang lega sikit...

okelah...smp sni dlu aku cerita..sbb aku pon xde masa sgt nak  buka blog ni..umah aku pon xde tenet, so harapkan tenet office n sembunyi2 nak tulis blog ni..huhu..

adios....

 
 
ni pakaian orang2 operator kilang kat hicom. jadi operator 2 minggu, but aku and dak2 yang keje ofis keje sehari je sbb bos memerlukan orang dalam ofis.
 
  
  ni adelah server yang digunakan oleh hicom diecastings



  
ni kami..hehe


  

gurls out..to karoke at ole2 sekyen 18..hehe..


  
  

dak kelas aku n hazreen gather at midvalley, kL

6 comments:

  1. salam..
    bdk2 mekanikal ad x buat LI kat hicom diecasting???..
    sy dpt offer LI kat c 2 gak...
    start bln 1 thn dpn..

    ReplyDelete
  2. salam...
    ada..mekanikal pasti sesuai buat LI di hicom discastings sbb bidang citu betul2 sesuai dgn kos korg...
    hope dpt sesuaikn diri...
    nn dorg bg kemudhn hostel sewa 50 sebulan, elaun makan rm1.50 sehari...
    if ade ot, leh je buat ot...tp when needed la...
    oke..gud luck k..

    ReplyDelete
  3. WOW..haha search logo tadi sekali keluar blog bout hdsb ni..tahniah coz buat LI kt hdsb..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tq..mmg best LI d hdsb..supervisor msih lg baik smp skrg. ada certain wrga hdsb msih berhubung..hehe...

      Delete
    2. hehe..che Rosdan dh pindah department Human Capital dulunya HR..

      Delete
    3. itula..last dgr cik rosdan duk hR ..yg department bru ni xtau britanya..dh lama xmsg dia..department it dh xde kan?

      Delete