message to readers

About Me

My photo
aku?? aku ni biasa je..simple n happy go lucky..kdg2 tu emo ckit kalo de hal yg boleh btkan aku serbut..kih3..jgn mrh ek pd sape2 yg aku penh tinggikan suara aku..soey k..jgn bw smp mati tau.. bermaaf-maafan lah sesama kita ek..hehe..

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

10.11.2013

3. pengalaman berhenti kerja

Assalam semua..

Dah hampir SETAHUN ambo xupdate..hadoi..bukan xnak update, tp appliction blgger ni prob..xtahu nape..huhuhu

Ok..sambung cita, pengalaman berhenti keje dari Touch n go sdn bhd.

Apa lg keje yg boleh aku buat ms sarat mengandung? Bela badan je la kan..hehehe...

Lpas je aku benti keje yg xtetap itu, aku duk umh menjahit aje mana2 yg boleh buat...aku benti bulan 10, pastu balik kg tunggu masa nak bersalin...

Terpksa la tinggalkan suami selama 2 bulan, tapi suami dtg melawat 2 minggu sekali la...mn boleh xdtg..mau 'mati' kering rindu..hahha..

Lepas bersalin bulan 12, bulan 2 baru balik umah sendiri....duk umah je menjaga anak...smp die umur  6bulan..aku dh busan gila, aku amik upah jahit baju pukal... alhamdulillah..ade yg berminat...untuk baju kanak2 raya tahun 2012...banyakkkkkkk...syukur, rezki anak...tapi aku xleh buat cpt sbb aku de penyakit eczema di setiap jari n tapak tgn aku...penyakit ini menghadkan stiap pekerjaan ku..utk rumahtangga smp la nak cri income bntu suami..dugaan hidup,..pasrah!

Menjahit2..smp bulan 11, ade job yg dtwarkan pada aku...smbil mnjht, smbil mncri keje la kan...xkn duk saja,, :)

Dpt job as asst programmer vendor cmpny TERAS...then mula la aku cri pengasuh anak.,bekerja dgn vendor mmg mnyakitkan ht, mujur aku de meja la oi..dh la tumpang ofice org..pastu bos mcm hampeh bin menyampah...gaji sebulan yg ditwarkan rm1500 sebulan..ok..aku pon slh sbb xde hitam putih..just pakai mulut je jnj kerja,.,

Bulan 1, bulan ke2 gj ok..bulan ke3, gj half2...bulan ke4, zeroooo gaji ok..dtg keje sia2..mujur xsmp sebulan genap g keje,.ok,,done! Berhenti sbb die dh xmmpu nk mnggaji asstnt sbb die pon xcapai target utk dateline handover projek...

Lepas tu, aku smbung lah menjahit pukal yg masih berbaki,,, :)

Sambung di next entry... adios

No comments:

Post a Comment