message to readers

About Me

My photo
aku?? aku ni biasa je..simple n happy go lucky..kdg2 tu emo ckit kalo de hal yg boleh btkan aku serbut..kih3..jgn mrh ek pd sape2 yg aku penh tinggikan suara aku..soey k..jgn bw smp mati tau.. bermaaf-maafan lah sesama kita ek..hehe..

My Blog List

Nuffnang

Powered by Blogger.

...Visitor Counter...

Islamic Calendar

rank

10.11.2013

5.pengalaman menjaga anak

Oke..menjaaga anak..ehem..perkara baru bg aku sbb aku ni xpernah jg adik2 kecik..sbb aku ni merantau jauh..huhu..so agak susah bg aku...dengan kawal emosi aku yg xleh bf anak...terpksa bg susu fm anmum setelah seminggu berusaha keras bf anak..huhu...hati ke2 adila kuning,..smp kena masuk wad bby...ok..pasrah...

Hari2 berulang g kat dia...nak bg susu la kan...tapi hampa..sbb dia dh ttup mulut sejak hari ke3..huhuhu..sedihnyer anak yg xnk trima bf mama nyer...huhu...nk pksa xmmpu sbb dia duk hospital, susu ckup utk dia..bila dia dh dpt susu yg mengenyangkan, dia dh xnk yg susu sikit ni..sedih woo..tiap2 mlm ngs..huhu..

Adila anak yg jenis nak didodoi dgn gaya yg sesuai...tiap2 mlm ngs sbb gaya tidokan dia xsm..n dia xselesa..hadoi,..penat gak la...kena bgn  mengejut buat susu, yg xsyoknye...suami xdpt nk bgn utk buatkn susu,.aku yg dlm pantang kena buatkan..tapi lama2 dia biasa la,,buat dlm keterpaksaan..huhu..sian dia..anak dia jugak kan,,hehe...smp terpejam mata masukkn susu dlm botol smp tertumpah2 sbb mamai,.hehehe...kerap kena marah ngn aku...sian suamiku...sorry syg sbb mrhkan awk,,,huhu...keje tido je,,mmg la kena mrh..kita yg beranak, die yg rht lebih dri org brnk..hahaha..mana aciii...

Masa berpantang, aku xdilayan mcm tuan putri...hm..hampa gak dgn fmly aku,,,jenis xmemahami..kena masak sndri, cri mkn sndri..minggu pertama boleh la mak aku jagakan..minggu seterusnya, dia dh mula abaikan aku,.myb nk aku berdikari,,oke..aku trima dlm pasrah,..aku pon xnk nyusahkan dia...dia pon xckup tido sbb nk tlg aku jgkan anak aku..masa suami aku xde dh balik umh sewa, mak aku tido ngn aku jaga aku n anak...terima kasih mak,,,

Hari2 berpantang mmg mencabar emosi,.mcm2...atasi dgn tabah...smp hbis pantang....

Lepas 2 bulan berpantang, balik shah alam dengan kete kami ditmani ayh n kak kedua aku..suami aku xleh dtg...mmbzir katanya,..sbb dri perlis kan..xpyh die ulang alik,..xpe..its ok,,.itulah perjalanan jauh pertama buat anakku...alhamdulillah..dia ok..

No comments:

Post a Comment